Besök på Göteborgs stadsbibliotek

På söndag eftermiddag var jag på Göteborgs stadsbibliotek på författarbesök med skrivarverkstad, på tema häst. Förutsättningarna var extra roliga då det var fullbokat.

F345E7F6-5E61-4EDD-B3E1-843AC214E77D

 

 

 

 

Först pratade jag om mina böcker i den fina nybyggda scenrummet Tellus.

Jag berättade om hur det var när jag började rida, och senare skrev min första bok om mitt stalliv. Efter det gick vi över till verkstadshörnan. Efter lite presentation och uppvärmning fick deltagarna själva utifrån bilder och frågor fantisera fram var sin hästberättelse.

Avslutningsvis skrev de i grupp om ett stall det spökade i. Riktigt ruskiga berättelser, som ett gäng fortsatte skriva på efter att vi avslutat.

Om jag har tur får jag några av berättelserna skickade på mejlen när de är färdigskrivna!:)

 

 

 

Kommentera

