Hemligt – en serie skrivarworkshops

Denna vecka har jag haft workshop på olika bibliotek i Göteborg. Temat har vara hemligheter. De finns runt oss, i oss och utanför oss. Och när jag tänkt efter så upptäckte jag att alla mina böcker innehåller nån form av hemlighet. Det hemliga är spännande att utforska. I workshopen har vi skapat en värld och dess medborgare och fantiserat kring vilka hemligheter de har. Det har varit fantastiska världar! Och jag hoppas att deltagarna fortsätter skriva och fantisera kring dem hemma.

Här kan du se lite smakprov från världarna. Tyvärr glömde jag att fota första dagen på Kortedala bibliotek, men även där skapades en värld. Den var realistiskt inspirerad, och en dröm för många deltagare: Skara sommarland.

Här nedan från Majornas bibliotek, övriga bibliotek kommer i egna inlägg.

IMG_5462IMG_5463IMG_5464IMG_5461

 

 

 

Lämna en kommentar